Model sistèmic (intel·lectual) inclusiu d'iniciatives solidàries en l'empoderament cognitiu i efectiu lliure i responsable.
Criteris, orientacions, disponibilitats i indicadors (Codi).- Conjunt sistèmic amb procediments per importància, per prioritat i per motivació
1.- Iniciatives des de 1974.- Més de 50 anys
1974 Participació esportiva, 1975, Diari solidari local, 1976 Això...Aleixarenc, 1979, primera escola d'estiu, 1980 ALBAIN. 1985 iniciatives lliures professionals, 1986 Ceradai, 1989 agenda pública
Nivell professional específic:
Des de l'operació professional iniciativa lliure a l'EAP "URSULA" Ús Relacional Sistèmic Útil per a l'Autonomia (familiar) entre 2003 i 2011, en la tasca de mediació i de l'assessorament psicopedagògic professional la vaig centrar en el model relacional sistèmic i efectiu. En el 2004 reconeixement honorífic a Lima (el Perú) i Tarragona. En el 2007 inicio l'escola de pares i mares al centre cívic de Torreforta i l'estudi HÈCTOR (Hàbits d'estudi de les conductes en temps d'oci recreatiu) de l'alumnat i les seves famílies, aplicació concreta de l'URSULA en un cas prioritari d'infant en malaltia terminal).
Culminem avui 15-12-24, després de l'acte del dia 12-12-24, amb els Criteris i Indicadors Cognitius Socials (COOPPEL) del Codi FERRAN.
COOPPEL
Essent COOPPEL la marca del pla del com promoure els processos emocionals, lògics, cooperatius.... en el com construir la pau en la ment de les persones.
CODI
Com observar i definir amb identitat (codi) la investigació decisiològica d'oportunitats Cooppel (Codi) de forma pràctica, activa, reflexiva, teòrica, senzilla, breu i fàcil:
FERRAN
Nom de la Funció Ètica dels Records factuals i intencionals en l'Aprenentatge Narratiu.
Codi F3RR@N
Funció d'Ensenyar Recordant i Recordar Aprenent Narratives ( nivells FERRAN, de narratives transneurosensorials).
Els principis PÒLVORA i els referents DINAMITA tot sumant el mètode Feyman, els principis i el programa d'enriquiment instrumenta de Feuerstein i la teoria de la intel·ligència de PASS (DN-CAS).
Els Indicadors s'apliquen en la vida del dia a dia i en totes les edats.
Davant d'una Diana d'Aprenentatge Blanc Estel (DABE) es posen en marxa de forma espiralitzada i es narren a la fi de recordar ara, factoritzar cognitivament, ensenyar, intenció de recordar en el futur, amb certesa i seguretat, en aprendre noves narratives.
Esquema:
Record factual
Record intencional
I la seva interpretació piagetana i ètica (Kohlberg).
Tenim dins del Codi F3RR@AN els factors vitals del record (FVR) des del silenci introspectiu (SI) en el primer guió neurosensorial (FVR) audio-imaginatiu, en els relats cognitius basats en les metàfores i l'al·legoria de l'alimentació i en la supervivència, en els discursos relacionals emocionals i lògics inspirats en els edificis-habitatges en la història i finalment en els estils vitals que donen sentit a la vida. (plans i guions de vida. Ikigai o raó de ser o de viure)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada