diumenge, 15 de desembre del 2024

21.- Índex del Codi F3RR@N.-

 Model sistèmic (intel·lectual) inclusiu d'iniciatives solidàries en l'empoderament cognitiu i efectiu lliure i responsable.

Criteris, orientacions, disponibilitats i indicadors  (Codi).- Conjunt sistèmic amb procediments per importància, per prioritat i per motivació

1.- Iniciatives des de 1974.- Més de 50 anys

1974 Participació esportiva, 1975, Diari solidari local, 1976 Això...Aleixarenc, 1979, primera escola d'estiu, 1980 ALBAIN. 1985 iniciatives lliures professionals, 1986 Ceradai, 1989 agenda pública

Nivell professional específic: 

Des de l'operació professional iniciativa lliure a l'EAP "URSULA" Ús Relacional Sistèmic Útil per a l'Autonomia (familiar) entre 2003 i 2011, en la tasca de mediació i de l'assessorament psicopedagògic professional la vaig centrar en el model relacional sistèmic i efectiu. En el 2004 reconeixement honorífic a Lima (el Perú) i Tarragona. En el 2007 inicio l'escola de pares i mares al centre cívic de Torreforta i l'estudi HÈCTOR (Hàbits d'estudi de les conductes en temps d'oci recreatiu) de l'alumnat i les seves famílies, aplicació concreta de l'URSULA en un cas prioritari d'infant en malaltia terminal).

Culminem avui 15-12-24, després de l'acte del dia 12-12-24, amb els Criteris i Indicadors Cognitius Socials (COOPPEL) del Codi FERRAN.

COOPPEL

Essent COOPPEL la marca del pla del com promoure els processos emocionals, lògics, cooperatius.... en el com construir la pau en la ment de les persones.

CODI

Com observar i definir amb identitat (codi) la investigació decisiològica d'oportunitats Cooppel (Codi) de forma pràctica, activa, reflexiva, teòrica, senzilla, breu i fàcil:

FERRAN

Nom de la Funció Ètica dels Records factuals i intencionals en l'Aprenentatge Narratiu.

Codi F3RR@N

Funció d'Ensenyar Recordant i Recordar Aprenent Narratives ( nivells FERRAN, de narratives transneurosensorials).

Els principis PÒLVORA i els referents DINAMITA tot sumant el mètode Feyman, els principis i el programa d'enriquiment instrumenta de Feuerstein i la teoria de la intel·ligència de PASS (DN-CAS).


Els Indicadors s'apliquen en la vida del dia a dia i en totes les edats.

Davant d'una Diana d'Aprenentatge Blanc Estel (DABE) es posen en marxa de forma espiralitzada i es narren a la fi de recordar ara, factoritzar cognitivament, ensenyar, intenció de recordar en el futur, amb certesa i seguretat, en aprendre noves narratives.

Esquema:

Record factual

Record intencional

I la seva interpretació piagetana i ètica (Kohlberg).

Tenim dins del Codi F3RR@AN els factors vitals del record (FVR) des del silenci introspectiu (SI) en el primer guió neurosensorial (FVR) audio-imaginatiu, en els relats cognitius basats en les metàfores i l'al·legoria de l'alimentació i en la supervivència, en els discursos relacionals emocionals i lògics inspirats en els edificis-habitatges en la història i finalment en els estils vitals que donen sentit a la vida. (plans i guions de vida. Ikigai o raó de ser o de viure)

2021-22
Dània Nieto va estudiar els beneficis del Cooppel a l'institut Martí Franquès dins del projecte de pedagogia d'APS de TFG 2021-22 i va guanyar el segon premi del COPEC, 2023, aconseguint de forma paral·lela l'informe favorable a la ponència de Lleida 2022 de Josep Maria Ferran de l'il·lustre pedagog en Marti Teixidó.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

30.- NCíS- MARCEL·LIS XÀRIA. La narrativa com a lluita ètica pels drets humans i per la igualtat.

  Programa Experiència Literària Cooperativa (COOPPEL) 2030 MARCEL·LIS XÀRIA TORFÈ Pseudònim.  Trajectòria d'escrits de 50 anys. 1975-20...